Sunday, March 29, 2009

bagaimana corak komuniti di tempat anda?????

mmm…dah lama aku tak menulis dan yg terbaru aku tulis ialah ttg program yg baru aku jalankan di kl.  ok topik ni dah lama bermain difikiran aku ttp aku nak luahkan takut nnt ada yg terasa..tapi klu aku tak luahkan…bengkak pulak dalam hati aku…

ok…bagaimanakah corak komuniti di tempat anda?  lain tempat lain ragamnya…begitu juga dgn tempat saya..sedia maklum saya menetap di paka terengganu..satu kawasan yg dulu nya macam padang jarak padang tekukur kerana kat sini tiada apa yg menarik dan bandarnya cuma satu hala saja..setelah 8 tahun saya menetap di sini barulah saya dapat lihat kemajuan demi kemajuan yg di bawa..kecuali pemikiran

sebagai peniaga yg menjual perkhidmatan… saya mempunyai banyak idea utk membangunkan anak2 di kwsan luar bandar kerana saya suka dgn berkongsi informasi dan pengetahuan yang ada supaya semua org dapat enjoy kehidupan yang lebih baik..

akan tetapi…saya rasa sungguh sedih..apabila program yang saya anjur..kursus yg saya tawarkan..kurang mendapat perhatian dari komuniti sekeliling…apakah cara saya memasarkannya salah …(mungkin juga) atau mungkin komuniti di paka ni yang tak nak involve dgn program2 sebegini…

sudahlah begitu…saya ikhlas membantu tetapi ada pulak yang tak boleh menerima teguran…bukan maksud saya menghina tapi cuba untuk memberi pandangan dan kalau blh dibetulkan…kita betulkan..ini tidak…shut the door to my opinions…tak apa syukur alhamdulillah kerana Allah menunjukkan pada saya apa yg ada di sekeliling saya…so macam mana dgn anda?

adakah anda menghadapi situasi yg sama dgn saya???? sila komen …. saya akan cuba memperbaiki diri saya kepada yg sebaik-baiknya…insyaallah

No comments: