Wednesday, April 29, 2009

antara kemahuan, kehendak, keperluan dan kepuasan diri sendiri…

satu persoalan….pernahkah kita terfikir akan kenyataan di atas secara terperinci??? mungkin ada yang pernah .. dan mungkin juga ada yang tak pernah..

aku suatu ketika dulu tak pernah..selepas bekerja..lompat keje sana sini sebab masa tu aku mula tahu yang aku perlukan kepuasan bekerja..

aku dapat kepuasan bekerja masa aku jadi trainer and till now am satisfied being a trainer… but after a while..aku mula rasakan…ada waktu2nya rasa bosan, muak, jelak sebab lama sangat aku mengajar sampai aku rasakan aku dah tepu..mmg seronok tak dinafikan but mungkin ini hanya perasaan yang orang lain mungkin tak dapat rasa..aku sorang je rasa..

aku nak keluar dari bidang ni ..aku sayang tapi disebalik tu..aku rasa aku  perlu lakukan sesuatu untuk memperbaiki diri dan ekonomi keluarga aku…tahun ni paling sakit….aku betul2 tak produktif…hmm…gagal aku rasa tahun ni utk aku perbaiki diri aku..tapi aku bersyukur..gagalnya aku dalam kehidupan aku namun anak2 aku masih lagi boleh hidup berbekalkan apa yang ada disekeliling..Syukur..

so aku mahu A..tak dapat…aku perlu B..pun tak dapat…aku hendak buat C..gagal..dimanakah harus aku cari kepuasan untuk diri aku sendiri dalam menjadikan diri aku produktif??????  MASIH TeRTAnya-Tanya….

No comments: