Sunday, April 12, 2009

Weekend yang lepas…

salam all…

last weekend…sini weekend on friday and saturday..(terengganu area)..

since husband aky tak keje and i also need to see the President of PDK, which is also my father in-law, and meet up with Datuk Abdullah’s wife, Toh puan ..just to pass on a few ideas and words about our program..kita org decided to go back to Besut…utk meringankan sikit sesak di dalam otak ni..

so, thursday evening, we head back to Besut..around 10 baru sampai..the next morning..hari jumaat …my mother in-law siap buat nasik dagang seba kita org balik…best best…tapi aku lak kena masak gulai he he…apa leh buat..masak le..

after masak…hari jumaat kay besut ada pasar jualan besar kat kuala besut…so aku ngan husband pun tinggal anak2 dgn mother in-law..terus ke pasar kuala besut..waahhhhh ramai org tgh-tgh hari pun…dan macam2 jualan dan juadah ada kat situ…tapi kita org ada mission nak beli benda lain..so cari2 jumpa terus beli..hha

ptg aku ajak husband, anak2 and sis in-law aku pi pantai air tawar..kat kuala besut jugak..anak2 aku yg jarang2 sekali blh main pantai apa lagi macam 1000 thn tak jumpa air..punyalah dia org sukaaaa…sengih sampai ke telinga…

then malam tu plak..kak ipar aku yg doktor tu ajak pi makan kat umah dia…waaahhhh mak mentua aku cakap dia masak mee spaghetti..dalam loghat dia la…so malam tu pi lak umah dia…waaahhhhhh ada salad, ada mushroom soup and of the spaghetti….

later, both parents in-law aku join…my father in-law mana la pernah makan benda2 cam tu so aku le yg ajar since kak ipar aku tu sibuk berlabun…samapi kul 12 malam kat umah tu..

the next day…program aku dah laku dah utk PDK Besut..so meet up with Toh Puan, cerita2 sikit and she said ..will come back to me after the AGM…hopefully ada yg sangkut…

balik dari situ..on the way back to my HOME…mula2 singgah kat Masjid Kristal (later i post the pictures) sebab anak2 aku nak tgk sgt..we all naik tram keliling taman..syok betu…then singgah lak umah abg ipar aku kat dungun..haiiii banyak tul singgah..letihhh…

kita singgah solat plus nak kasi kiriman mak mentua…dijamu lak nasi ayam…mmm…baru la leh sampai umah…

week end yg penat tapi padat dan seronok

No comments: